Piese auto
Cum afli dacă o mașină a suferit daune majore?
Cum afli dacă o mașină a suferit daune majore?

Comercianții înșeală cumpărătorii de mașini second-hand nu doar prin falsificarea kilometrajului, ci și prin readucerea pe stradă a unor autoturisme cu pagube majore, unele declarate daună totală, deși sunt aproape noi, au carte service și kilometri puțini și reali.  
Iată după ce să te uiți, ca să previi aceste incidente neplăcute atunci când îți achiziționezi o mașină second-hand.

...citeste mai mult

Garanția produselor


Garantie piese auto

 

Cumpărăturile tale la Egarajul beneficiază de garanție. Te rugăm să citești toate informațiile de pe această pagină, pentru a cunoaște condițiile de acordare.

Denumirea produsului și data achiziționării sunt menționate în documentele fiscal (factură, bon fiscal) care însoțesc certificatul de garanție.

Garanția legală de conformitate respectă prevederile Legii 449/2003 actualizată (r) și OG 21/1992, (r2), acte normative valabile pentru clienții persoane fizice și pe teritoriul României.
În cazul persoanelor juridice, termenul de garanție este jumătate din cel acordat persoanelor fizice.
Asigurarea garanției se face de către Egarajul, la datele de contact afișate pe site.

Vei găsi mai jos, pe această pagină, informații despre durata medie de utilizare și termenul de garanție aferent fiecărei categorii de produse.

Informații generale

  • Termenul de remediere a deficiențelor constatate este de 15 zile calendaristice pentru persoane fizice de la momentul aducerii la cunoștința Egarajul, prin intermediul datelor de corespondență menționate în actul de vânzare sau din momentul predării produsului către unitatea de service, în baza unui proces verbal de predare-primire, în funcție de caz.
     
  • Pentru persoanele juridice remedierea se va realiza în maximum 25 zile calendaristice.
     
  • Pentru piesele de origine (OE), cu o durată medie de utilizare de 24 de luni, termenul de garanție legală de conformitate este de 24 luni de la data achiziționării produsului.
     
  • Pentru piesele after-market cu o durată medie de utilizare de 18 luni, termenul de garanție legală de conformitate este de 24 de luni.
     
  • Nu beneficiază de garanție piesele auto ce au caracter consumabil: curele (distribuție și transmisie), filtre (ulei, aer, polen, combustibil), becuri, ștergătoare de parbriz, burdufe, bujii, garnituri și simeringuri, precum și materialele de exploatare: carburanții auto, lubrifianții auto, aditivii pentru carburanții auto, lichidele pentru frână, lichidele de răcire, uleiurile hidraulice. 

În ce constă garanția pentru un produs?

Aducerea la conformitate a produsului în termenul de garanție se realizează în primul rând prin reparare, utilizându-se doar piese noi, apoi prin înlocuire și ulterior prin returnarea contravalorii produsului, aceasta din urmă nu este disproporționată și dacă celelelte măsuri reparatorii nu au putut fi realizate (în fiecare caz, fără plată).

Garanția este prelungită de către Egarajul cu perioada de timp în care produsul a staționat în service pentru reparații. În calitate de consumator, trebuie să ne informezi despre lipsa de conformitate a unui produs în termen de două luni de la data la care a constatat-o.
Până la probă contrară, lipsa de conformitate apărută în termen de 6 luni de la livrarea produsului se prezumă că a existat la momentul livrării acestuia, cu excepția cazurilor în care prezumția este incompatibilă cu natură produsului sau a lipsei de conformitate.

Pentru a beneficia de garanție, este obligatorie prezentarea certificatului de garanție, însoțit de factura de achiziție (copie) / bonul fiscal al produsului.
Garanția se acordă numai pentru defectele apărute în condițiile exploatării normale conform destinației produsului. 

Garanția pentru produsele de folosință îndelungată

Produsele de folosință îndelungată la care au apărut neconformități trebuie să între în posesia Egarajul pentru constatarea service, confirmarea sau infirmarea deficiențelor reclamate și aplicarea garanției.
Perioadă de neutilizare a produsului de către consumator din motive tehnice neimputabile acestuia va fi prelungită cu termenul petrecut în service. În cazul în care produsul își petrece în service un număr de zile care însumat depășește 10% din perioada de garanție, consumatorul va primi un produs nou în schimbul celui defect sau i se va restitui contravaloarea în funcție de solicitare.

Piesele de folosință îndelungată sunt: ambreiaje, arcuri, amortizoare, articulații planetare, elemente de caroserie, elemente de direcție, elemente de frână, semnalizatoare, stopuri, cabluri, pompe, radiatoare, tobe și țevi de eșapament, rulmenți, fise de bujii, piese de electromotor și alternator, piese de motor în mișcare.

În cazul acestora, garanția va fi asigurată prin: întreținere/ reparare/ înlocuire/ reziliere contract și restituire contravaloare produs (în această ordine). 

Când se exclude sau se pierde garanția

Garanția pentru piesele achiziționate de pe Egarajul nu poate fi acordată în următoarele situații:

  • piesa nu a fost cumparată de la S.C. Egarajul S.R.L;
     
  • piesa nu a fost montată într-un atelier de specialitate autorizat de R.A.R sau de producătorul autovehiculului;
     
  • piesa s-a defectat din cauza unui montaj incorect sau a montării împreună cu piese conexe uzate, defecte sau modificate;
     
  • piesa a fost greşit aleasă sau a fost utilizată pentru alt scop decât cel indicat în catalogul producătorului;
     
  • piesa nu a fost identificată corect, ca urmare a furnizării de către cumpărător a unor date eronate sau pentru că piese nouă nu a fost comparată la montaj cu piesa de înlocuit;
     
  • piesa s-a uzat sau deteriorat ca urmare a suprasolicitării, întreţinerii incorecte sau insuficiente a autovehiculului, neefectuarării reviziilor periodice conform recomandărilor producătorului autoturismului;
     
  • piesa s-a uzat pentru că atelierul de specialitate care a efectuat montajul nu a stabilit verificările şi reglajele ulterioare conform tehnologiei de montaj sau impuse de producător;
     
  • autoturismul a fost folosit în alte scopuri decât cel prevăzut de constructor sau a fost exploatat în condiţii necorespunzătoare (raliuri, competiţii sportive, taximetrie, şcoli de şoferi, etc);
     
  • autoturismul a fost accidentat sau a suferit avarii produse de factori externi, atmosferici sau de altă natură (şocuri termice, electrice, mecanice);
     
  • piesele prezintă urme de lovituri, zgârieturi, îndoituri, rupturi, deformări;
     
  • piesele nu prezintă o uzură normală. 

Piesele care fac obiectul unei reclamații în garanție vor fi însoțite de următoarele documente:

  • copie dupa factura de achiziţie de la S.C. Egarajul S.R.L., bonul sau chitanţa cu care a fost cumpărată piesa;
     
  • copie după certificatul de înmatriculare al autovehiculului;
     
  • dovada montării într-un service autorizat R.A.R (deviz de montaj) şi documentele fiscale aferente, în care să fie menţionată data montării şi numărul de kilometri la montare/demontare;
     
  • copie autorizație R.A.R. a service-ului unde s-a făcut montajul (față + verso);
     
  • nota de constatare emisă de către un service autorizat R.A.R. prin care se constată şi se descrie detaliat defecţiunea: ​

- raportul generat de tester/diagnoză acolo unde este cazul (debitmetre, senzori, supape EGR, sonde lambda, componente electrice);

- o copie după certificatul de înmatriculare al autovehiculului;

- raportul testului de amortizoare;

- măsurători comparator pentru discurile de frână ovalizate;


În cazul trimiterii în garanție a compresoarelor de aer condiționat, sunt necesare:

  • copie factură achiziție filtru uscător și supapă expansiune;
     
  • deviz de montaj, din caretrebuie să reiasă faptul că s-au schimbat compresorul, filtrul uscător, supapă de expansiune iar instalația de aer condiționat a fost curățată;

La reclamația unui produs în garanție, vei primi un răspuns în termen de 15 zile calendaristice de la data recepției produselor reclamate la sediul vânzătorului, însoțite de toate documentele enumerate mai sus.

Lipsa oricărui document poate duce la prelungirea termenului de soluționare a garanției. 

Plata transportului produselor trimise în garanție o împărțim astfel: de la client către Egarajul, costurile transportului vor fi suportate de client, iar de la Egarajul către client, plata va fi suportată de Egarajul.

Certificatul de garantie poate fi descarcat de aici.

Garanția pentru baterii auto

Acumulatorii auto comercializati de Egarajul beneficiază de garanție 24 luni de la data înscrisă pe factură. Excepție fac:

  • acumulatorii care echipează autovehicule utilizate în regim de taxi, școli de șoferi, ambulanțe, pentru care garanția este de 12 luni;
     
  • acumulatorii Rombat din gama Premier (cu data de fabricație în 2016), care au o garanție de 3 ani.

Pentru acordarea garanției în cazul bateriilor auto, trebuie îndeplinite următoarele condiții:

  • verificarea și montarea inițială au fost efectuate într-un service autorizat RAR, în termen de 7 zile de la data cumpărării;
     
  • starea acumulatorului și a instalației electrice a autovehiculului a fost realizată din 6 în 6 luni;

Acumulatorii defecți în perioada de garanție vor fi returnați la unul din centrele înscrise pe certificatul de garanție și vor fi însoțiți de următoarele documente:

  • dovada de cumpărare (factură/chitanță/bon fiscal);
     
  • certificatul de garanție în original, completat integral (inclusiv data montării, valoarea tensiunii de încărcare la data montării) și ștampilat de service-ul care a făcut montajul.

Situații în care se exclude sau se pierde garanția:

  • bateria nu este folosită în regim normal sau se defectează din cauza instalării incorecte;
     
  • bateria este folosită cu defecțiuni la sistemul electric al autovehiculului, în special la sistemul de încărcare a bateriei;
     
  • autovehiculul nu se prezintă la verificarea sistemului electric în conformitate cu condițiile producătorului de acordare a garanției;
     
  • acumulatorul nu corespunde autovehiculului pe care e montat;
     
  • bateria a fost avariată în urma unui accident de circulație sau de altă natură;
     
  • valoarea tensiunii de încărcare măsurate nu se încadrează în intervalul 13.8V - 14.4V;
     
  • verificarea și montarea nu au fost efectuate într-un service autorizat de R.A.R.
     

Lista service-uri autorizate in vederea solutionarii reclamatiilor de garantie:

Bosch

Dacia

Macht

Rombat

Varta, Banner, Exide, QWP

XT Battery

 


Declaratie de conformitate

 

S.C. EGARAJUL S.R.L. cu sediul în str. Pictor Octav Băncilă, nr. 1, IAȘI, înregistrată la Registrul Comerțului cu nr. J22/766/2016 și având cod fiscal RO 35858423, asigurăm și declarăm pe propria răspundere, conform cu prevederile din HG nr. 1022/2002 privind regimul produselor și serviciilor care pot pune în pericol viața, sănătatea, securitatea muncii și protecția mediului, că produsele comercializate de noi la care se referă această declarație nu pun în pericol viața, sănătatea, securitatea muncii, nu produc un impact negativ asupra mediului și sunt în conformitatea cu: documente, standarde, specificațiile tehnice producător/importator, standard europene și omologări internațional, conform inscripționării pe produs. 

Suna acum! Solicita! Vreau sa fiu sunat
Parerea cumparatorilor
Acest site foloseste cookie-uri. Continuand navigarea, sunteti de acord cu utilizarea cookie-urilor. Puteti vedea aici Politica Cookie si cum le puteti dezactiva. Sunt de acord